با 10 خوردنی مفيد، وزن خود را كاهش دهيد
زيست دبيرستان/كتاب زيست
درباره ي كتاب هاي زيست دوره ي دبيرستان

با 10 خوردنی مفيد، وزن خود را كاهش دهيد

 اگر مي‌خواهيد وزنتان را كاهش دهيد بهتر است بدانيد كه فقط با كم خوردن اين كار ميسر نمي‌شود بلكه مي‌توانيد با افزودن برخي از مواد خوراكي موثر، وزن خود را بيشتر و سريعتر كم كنيد.

كارشناسان تغذيه در اين مقاله جديد 10 ماده خوراكي را معرفي كرده‌اند كه اگر آنها را به رژيم غذايي روزانه خود اضافه كنيد موفق مي‌شويد تا چند كيلو اضافه وزن خود را كاهش دهيد و زودتر لاغر شويد.

در اين مقاله كه در مجله تغذيه به چاپ رسيده فهرست اين 10 ماده معجزه‌ گر منتشر شده است:

-‌ فلفل تند: افزودن مقداري فلفل تند به غذاي روزانه به كم كردن وزن كمك مي‌كند. مطالعات نشان مي‌دهد كه اگر در هنگام صبح يك صبحانه تند و فلفلي را انتخاب كنيد در وعده ناهار حجم غذاي كمتري را تهيه كرده و مي‌خوريد. به نظر مي‌رسد ماده موجود در فلفل تند و قرمز موسوم به «كاپسايسين» اين تاثير را بر جاي مي‌گذارد. بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه اين ماده در واقع اشتها را كاهش مي‌دهد. به گفته كارشناسان؛ تخم مرغ فلفلي در وعده غذايي صبحانه مي‌تواند گزينه مناسبي براي اين منظور باشد.

-‌ گريپ فروت: كارشناسان در آزمايشات خود دريافته‌اند كه خوردن نصف ميوه گريب فروت قبل از هر وعده غذايي و يا نوشيدن آب اين ميوه سه نوبت در روز مي‌تواند به كاهش وزن كمك كند. اين ميوه سحرآميز حاوي فيتو موادشيميايي است كه باعث كاهش ميزان انسولين مي‌شوند و بدن را ترغيب مي‌كنند كه به جاي ذخيره چربي، كالري‌ها را سوزانده و به انرژي تبديل كند.

-‌ دارچين: اين ادويه مفيد و بي‌نظير نه تنها به كاهش وزن كمك مي‌كند بلكه خواص بسيار ديگري نيز براي سلامتي دارد. اين ادويه روي ترشحات انسوليني تاثير مي‌گذارد. بعلاوه براي بهره‌مندشدن از مزاياي دارچين نيازي به مصرف مقدار زياد آن نيست بلكه با خوردن مقادير بسيار كمي مي‌توان از اين خواص سودمند بهره‌مند شد. مطالعات نشان مي‌دهد كه مصرف فقط يك چهارم قاشق چايخوري دارچين در روز براي پايين آوردن قندخون، كلسترول و چربي تري گليسيريد كافي است.

-‌ چاي رازيانه: رازيانه نيز علاوه بر كمك به كاهش وزن مزاياي بسياري براي بدن دارد. رازيانه نيز علاوه بر كمك به كاهش وزن مزاياي بسياري براي بدن دارد. اين گياه منبع غني از املاحي چون پتاسيم، منگنز و كلسيم و همچنين ويتامين‌هاي B و C است. اما در مورد كاهش وزن اين گياه تاثيردوگانه دارد به طوري كه هم اشتها را كاهش مي‌دهد و هم متابوليسم و سوخت وساز مواد غذايي را در بدن افزايش مي‌دهد كه هر دو فرآيند براي از دست دادن وزن اضافي مفيد هستند.

- سالاد: مصرف سالاد حاوي كالري اندك قبل از خوردن هر وعده غذايي به كاهش وزن كمك مي‌كند. در واقع سالاد پيش از غذا حجم زيادي از معده را پر مي‌كند و باعث مي‌شود كه زودتر احساس سيري كنيد كه به اين ترتيب از حجم غذايتان كاسته مي‌شود.

- چاي سبز: اين نوشيدني اثرات مطلوب چندگانه روي بدن دارد. مطالعات نشان مي‌دهد كه نوشيدن 5 فنجان چاي سبز در روز كمك مي‌كند كه وزنتان را به ميزان زيادي كم كنيد و نكته جالب اينكه بيشتر اين كاهش وزن در ناحيه دور شكم اتفاق مي‌افتد.

- كرفس: اين سبزي منبع غني از فيبر خوراكي و فوليت است كه مصرف آن به همراه سالاد يا بعنوان ميان وعده براي كم كردن وزن توصيه مي‌شود.

- عدس: اين ماده غذايي در عين حال كه شما را خوب سير مي‌كند اما معده‌تان را انباشته از كالري نخواهد كرد و البته ارزش غذايي بالايي نيز دارد. اغلب اوقات مي‌توان عدس را جايگزين گوشت گرد. عدس هم مانند كرفس حاوي فيبر و فوليت زياد است كه احساس سيري را در مصرف كننده ايجاد مي‌كند.

- شكلات تلخ: شكلات تلخ برخلاف ساير انواع شكلات هم كالري پايين و هم چربي اندكي دارد لذا مصرف آن در طولاني مدت مي‌تواند به كاهش وزن كمك كند. بعلاوه شكلات تلخ حاوي مقدار زيادي از انواع آنتي اكسيدان‌هاست كه براي بدن مفيد هستند. شما مي‌توانيد از شكلات تلخ بعنوان زرهي براي كاهش وزن در برابر ميل شديد به خوردن شكلات و هر نوع شيريني استفاده كنيد.

- كونيوآ: اين خوردني نوعي غلات اصلي و بومي كشور پرو است. اين غلات حاوي پروتئين بالا است و به همين خاطر مي‌تواند تا مدت طولاني احساس سيري را در شما نگه داريد. همچنين كربوهيدرات‌هاي موجود در آن به كندي در بدن آزاد مي‌شوند و در نتيجه انرژي را تا مدت طولاني براي بدن تامين مي‌كند. با توجه به اين مزايا به عنوان يك خوراكي مناسب براي كاهش وزن توصيه مي‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





15 / 5 / 1391برچسب:, :: 16:40 :: نويسنده : مجيد نقيب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زيست دبيرستان/كتاب زيست و آدرس zistkadeh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 36
بازدید کل : 23174
تعداد مطالب : 10
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1